دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آشنایی با عایق بندی

عایق بندی در خانه مقاومت در برابر جریان گرما را فراهم می کند و هزینه های گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد. عایق بندی مناسب منزل شما نه تنها هزینه های گرمایش و سرمایش را کاهش می دهد بلکه راحتی را نیز بهبود می بخشد.

عایق چگونه کار می کند


برای درک چگونگی عملکرد عایق ، این امر به درک جریان گرما کمک می کند ، که شامل سه مکانیسم اساسی است – هدایت ، همرفت و تابش. رسانایی راهی است که گرما از طریق مواد حرکت می کند ، مثلاً وقتی قاشقی که در یک فنجان داغ قهوه قرار می گیرد گرما را از طریق دسته خود به دست شما منتقل می کند.

همرفت راهی است که گرما از طریق مایعات و گازها به گردش در می آورد و به همین دلیل هوای سبکتر ، گرمتر بالا می رود و هوای سردتر و متراکم تری در خانه شما غرق می شود. گرمای تابشی در یک خط مستقیم حرکت می کند و هر ماده جامد موجود در مسیر را که انرژی آن را جذب می کند گرم می کند.

بیشتر مواد عایق معمول با کند کردن جریان گرمایی رسانا و – به میزان کمتری – جریان گرمای همرفت کار می کنند. موانع تابشی و سیستم های عایق انعکاسی با کاهش گرمای تابشی کار می کنند. برای بازده ، سطح بازتابنده باید رو به فضای هوایی باشد.

صرف نظر از مکانیسم ، گرما از گرمتر به کولر جریان می یابد تا زمانی که دیگر اختلاف دما وجود نداشته باشد. در خانه شما این بدان معناست که در زمستان گرما مستقیماً از تمام فضاهای زندگی گرم شده به اتاق زیر شیروانی بدون گرمکن مجاور ، گاراژها ، زیرزمین ها و حتی بیرون از خانه می رود. جریان گرما همچنین می تواند به طور غیرمستقیم از طریق سقف های داخلی ، دیوارها و کف ها حرکت کند – هر کجا که اختلاف دما وجود داشته باشد. در طول فصل خنک کننده ، گرما از فضای باز به داخل خانه می رود.

برای حفظ راحتی ، گرمای از دست رفته در زمستان باید توسط سیستم گرمایشی شما و گرمای بدست آمده در تابستان توسط سیستم خنک کننده شما حذف شود. عایق بندی مناسب منزل شما با ایجاد یک مقاومت موثر در برابر جریان گرما ، این جریان گرما را کاهش می دهد.

مقادیر R


مقاومت یک ماده عایق در برابر جریان گرمای رسانا از نظر مقاومت حرارتی یا مقدار R اندازه گیری یا درجه بندی می شود – هرچه مقدار R بیشتر باشد ، اثر عایق بیشتر است.

مقدار R به نوع عایق ، ضخامت و چگالی آن بستگی دارد. مقدار R برخی از عایق ها نیز به دما ، پیری و تجمع رطوبت بستگی دارد. هنگام محاسبه مقدار R نصب چند لایه ، مقادیر R لایه های جداگانه را اضافه کنید.

نصب عایق بیشتر در خانه مقدار R و مقاومت در برابر جریان گرما را افزایش می دهد. به طور کلی ، افزایش ضخامت عایق به تناسب مقدار R را افزایش می دهد. با این حال ، با افزایش ضخامت نصب شده برای عایق پرشده ، تراکم ته نشین شده محصول به دلیل فشرده سازی عایق تحت وزن خود افزایش می یابد. به دلیل این فشرده سازی ، مقدار R عایق پرشده متناسب با ضخامت تغییر نمی کند. برای تعیین میزان عایق کاری برای آب و هوای خود ، با یک پیمانکار عایق بندی محلی مشورت کنید.

تأثیر مقاومت یک ماده عایق در برابر جریان گرما نیز به نحوه و محل نصب عایق بستگی دارد. به عنوان مثال ، عایق فشرده شده ارزش R کامل آن را تأمین نمی کند. مقدار R کلی دیوار یا سقف تا حدودی با مقدار R عایق متفاوت خواهد بود زیرا گرما با سرعت بیشتری از طریق گل میخ ها ، تیرچه ها و سایر مصالح ساختمانی عبور می کند ، در پدیده ای معروف به پل حرارتی. علاوه بر این ، عایق کاری که به اندازه کافی متراکم حفره های ساختمان را پر می کند تا جریان هوا را کاهش دهد ، می تواند اتلاف حرارت همرفتی را نیز کاهش دهد.

برخلاف مواد عایق بندی سنتی ، موانع تابشی مواد بسیار بازتابنده ای هستند که به جای جذب گرما ، از تابش مجدد ساطع می شوند و باعث کاهش بارهای خنک کننده می شوند. به همین ترتیب ، یک سد تابشی دارای مقدار R ذاتی نیست.

اگرچه محاسبه مقدار R برای یک مانع تابشی خاص یا یک عایق انعکاسی منعکس کننده امکان پذیر است ، اما کارآیی این سیستم ها در توانایی آنها در کاهش گرما با بازتاب گرما از فضای زندگی است.

میزان عایق یا مقدار R مورد نیاز شما به آب و هوا ، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی و بخشی از خانه که قصد دارید آن را عایق بندی کنید بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به اطلاعات ما در مورد افزودن عایق به خانه موجود یا عایق بندی خانه جدید مراجعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که آب بندی هوا و کنترل رطوبت برای بهره وری انرژی ، سلامتی و راحتی در خانه مهم است.
تمام آلاسکا در منطقه 7 به جز بخش های زیر در منطقه 8:

بیتل
دلینگهام
Fairbanks N. Star
نه
دامنه شمالی
شمال غربی قطب شمال
جنوب شرقی Fairbanks
وید همپتون
یوكون-كویوكوك
منطقه 1 شامل هاوایی ، گوام ، پورتوریکو و جزایر ویرجین است.

عایق دیوار:

هر زمان که سایدینگ خارجی بر روی دیوار قاب چوبی عایق بندی نشده برداشته شود:

قبل از نصب سایدینگ جدید ، در غلاف سوراخ کرده و عایق را به داخل حفره دیواره خالی منفجر کنید و
مناطق 3-4: غلاف جداره عایق R5 را در زیر سایدینگ جدید اضافه کنید
مناطق 5-8: R5 را به غلاف جداره عایق R6 در زیر سایدینگ جدید اضافه کنید.
هر زمان که سایدینگ خارجی بر روی دیوار قاب عایق بندی شده چوب برداشته شود:

برای مناطق 4 تا 8: قبل از نصب سایدینگ جدید ، غلاف عایق R5 را اضافه کنید.
* این توصیه ها سطح مقرون به صرفه ای از عایق بر اساس بهترین اطلاعات موجود در مورد هزینه های سوخت و مواد محلی و شرایط آب و هوایی است. در نتیجه ، سطح ممکن است با محلی فعلی متفاوت باشد
کدهای ساختمانی

انواع عایق بندی


برای انتخاب بهترین عایق برای خانه خود از بین انواع بسیاری از عایق های موجود در بازار ، باید بدانید که عایق را در کجا می خواهید یا باید نصب کنید و چه مقدار R می خواهید نصب را بدست آورید.

ملاحظات دیگر ممکن است تأثیرات کیفیت هوای داخل خانه ، هزینه های چرخه زندگی ، محتوای بازیافتی ، انرژی تجسم یافته و سهولت نصب را داشته باشد ، خصوصاً اگر قصد دارید نصب را خود انجام دهید. برخی از استراتژی های عایق کاری به نصب حرفه ای نیاز دارند ، در حالی که صاحبان خانه به راحتی از عهده دیگران برمی آیند.

مواد عایق


مواد عایق دامنه را از مواد الیاف حجیم مانند فایبرگلاس ، پشم سنگ و سرباره ، سلولز و الیاف طبیعی تا صفحات فوم سخت تا ورقه های براق اجرا می کند. مواد حجیم در برابر جریان حرارتی رسانا و – به میزان کمتری – در برابر حفره ساختمان مقاومت می کنند.

تخته های فوم سخت برای مقاومت در برابر جریان گرمای رسانا هوا یا گاز دیگری را به دام می اندازند. فویل های بسیار انعکاسی در موانع تابشی و سیستم های عایق انعکاسی ، گرمای تابشی را از مکان های زندگی منعکس می کنند ، و این امر خصوصاً در خنک کننده آب و هوا مفید است. سایر مواد کمتر متداول مانند کفهای سیمانی و فنلی و ورمیکولیت و پرلیت نیز موجود است.

مشاهده لیست قیمت انواع عایق در لینک روبرو :  https://www.bamintahvie.com/category/heating/insulation